Studier

Maxulin® er utviklet for at menn skal kunne kjenne seg sterke og maskuline gjennom hele livet. Kosttilskuddet har vært på markedet siden 2013 og har mange fornøyde kunder i hele Norden. Det er viktig for oss at du kan stole på de anbefalingene vi gir deg, både hva gjelder innhold, effekt og virkeområder. opptatt av råvarens opprinnelse og handler kun med leverandører som oppfyller våre kvalitetskrav for bærekraftig, sporbar og økovennlig produksjon.

Våre verdier og kvalitetskrav er din trygghet!

  • Vi leverer produkter av høy kvalitet
  • Vi bruker ingredienser som er anerkjent for sin kvalitet og for sine dokumenterte effekter
  • Produktene er produsert i henhold til retningslinjer for Good Manufacturing Practice (GMP)

Vi stiller høye krav til dokumementasjon og anvender kun studier som er randomiserte, placebokontrollerte og dobbelt blinde, forteller markedsansvarlig for Maxulin, Nina Angell. Les mer om studiene her:

Studie på aldersrelaterte plager

I 2016 ble det publisert en dobbelt-blindet, randomisert, placebokontrollert studie på 120 menn som fikk enten 600 mg Testofen® daglig i 12 uker eller placebo. Gruppen som fikk Testofen® opplevde en betydelig effekt på alders-relaterte plager inkludert lyst. Både totalt testosteron og fritt testosteron var fortsatt innenfor normalområdet etter 12 uker med Testofen®, men en mulig forklaring på effektene som ble observert var at mer testosteron var biotilgjengelig i form av fritt testosteron.

Les mer om studien her:

  1. Rao et al; Testofen, a specialised Trigonella foenum-graecum seed extract reduces age-related symptoms of androgen decrease, increases testosterone levels and improves sexual function in healthy aging males in a double-blind randomised clinical study, The aging male : the official journal of the International Society for the Study of the Aging Male, (2016) Vol. 19; 134-142

Studie på treningseffekt og kroppssammensetning

I en dobbelt-blindet, randomisert, placebokontrollert studie ønsket forskere å se om inntak av fenugreek-ekstrakt kunne ha en treningseffekt på styrke og kroppssammensetning. 49 deltakere ble delt inn i to grupper, hvorav én gruppe inntok 500 mg fenugreek-ekstrakt hver dag mens den andre fikk placebo. Deltakerne fikk utdelt samme treningsprogram som de utførte over en 8 ukers periode. I løpet av perioden ble alle målt ift styrke, vekt og fettmasse. Gruppen som fikk fenugreek-ekstrakt oppnådde i snitt en signifikant økning i styrke i både over- og underkropp sammenliknet med placebo-gruppen.  Det ble ikke påvist en forskjell i vekt etter endt studie, men gruppen som inntok ekstraktet hadde en reduksjon i fettprosent, hvilket indikerer at kroppssammensetningen ble tydelig forbedret i løpet av perioden.

Fenugreek Placebo
Økning i benkpress 9.19 % 4.22 %
Økning i leggpress 25.29 % 15.26 %
Nedgang i fettprosent -2.34 % – 0.39 %

Les mer om studien her:

  1. Poole, et al; The effects of a commercially available botanical supplement on strength, body composition, power output, and hormonal profiles in resistance-trained males, J.Int.Soc.Sports Nutr., (2010) Vol. 7, 34.

I en annen dobbelt-blindet, randomisert, placebokontrollert studie over 8 uker der 60 menn ble delt i to grupper, fikk én gruppe 600 mg fenugreek-ekstrakt per dag og den andre placebo. Studien viste at fenugreek-ekstraktet har effekt på muskelutholdenhet. En forklaring på treningseffekten var at mengden fritt testosteron økte betydelig som en følge av treningen og økningen var størst i fenugreek-gruppen.

Les mer om studien her:

  1. Wankhede, et al; Beneficial effects of fenugreek glycoside supplementation in male subjects during resistance training: A randomized controlled pilot study, Journal of Sport and Health Science, (2016) Vol. 5, 176-182.

Studie på lyst hos menn

En dobbelt-blindet, randomisert, placebokontrollert studie på 60 friske menn viste økt lyst ved inntak av Testofen®. Gruppen som fikk 600 mg Testofen® hver dag over en 6 ukers periode hadde en signifikant økning i lyst og tilfredstillelse i forhold til gruppen som fikk placebo. I tillegg rapporterte Testofen®-gruppen om en betydelig selvopplevd effekt på styrke, energi og velvære. Maxulin® inneholder samme mengde dagsdose Testofen® som ble brukt i studien. Les mer om studien her:

  1. Steels, et al; Physiological Aspects of Male Libido Enhanced by Standardized Trigonella foenum-graecum Extract and Mineral Formulation, Phytother.Res., (2011) Vol. 25, 1294–1300.

Bestill Maxulin®

Halv pris på første forsendelse – betal kun 194,50 for 2 måneders forbruk.

  • Levert rett hjem
  • Ingen bindingstid
  • 14 dager returrett

Tast inn ditt telefonnummer nedenfor og trykk «Hent adresse», eller fyll ut skjemaet manuelt.

Hent adresse
Ved å klikke her aksepterer du våre kjøpsbetingelser og våre personvernvillkår

Ved å bestille her får du Maxulin® til halv pris og betaler kun kr. 194,50 (totalt 243,50 inkl. porto 49,-) for 2 måneders forbruk. Påfølgende forsendelser totalt 438,- inkl. porto. Ingen bindings- eller oppsigelsestid. Gi oss beskjed dersom du ikke ønsker å videreføre et abonnement. 14 dagers returrett iht angreloven.

Disse vilkår gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Oppdatert 5. november 2015.

Vi garanterer deg:

• Betaling med faktura
• Ingen bindingstid
• 14 dagers angrerett
• Levering innen to uker

Parter
Selger er:

Norvital AS
Postboks 234 Manglerud
0612 Oslo

Telefonnummer: 98 70 14 02

E-post kundeservice@maxulin.no

Foretaksnummer 988 393 517, og blir i det følgende benevnt ”Norvital”, ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av salgskanal, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din”, ”ditt” eller ”kunden”. Personen må være fylt 18 år for å bli kunde av Norvital.

Abonnement
Norvital selger produktene på løpende abonnementsbasis i henhold til valgt leveringsfrekvens uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid.

Abonnementet kan sies opp fortløpende. Unntaket er når produkter allerede er sendt fra oss, normalt 10 dager før du skal motta neste levering. Du forplikter deg derfor til å motta og betale for denne leveringen.

Endringer av produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om endringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Mindre endringer, eksempelvis endret emballasje, vil ikke bli varslet.

Ekstra kjøpstrygghet
Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å pause, endre eller avslutte ditt abonnement.

Leveranse
Vi sender våre forsendelser med Posten. Din bestilling kommer hjem i din postkasse ca. 7-14 dager etter at vi har mottatt bestillingen. Deretter mottar du nye forsendelser i tråd med avtalt leveringsfrekvens. Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse, og som vedlegges alle forsendelser. For bestilling gjennom enkelte kanaler kan ordrebekreftelsen også bli sendt per e-post og/eller SMS. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.

Betaling
Du behøver ikke å betale på forskudd. Fakturaen sendes sammen med din forsendelse, og du har normalt 16 dagers betalingsfrist, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til SG Finans AS. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Priser
Våre priser er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer vil bli informert i god tid før endringene trer i kraft. Introduksjonstilbudene gjelder kun nye kunder.

Porto- og ekspedisjonsgebyr
Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser så fremt ikke annet er avtalt. Uavhentede bestillinger på postkontoret kan ha en returkostnad tilsvarende Postens gjeldende satser.

Angre – og returrett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din første forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon må du dekke dette verditapet. Ved bruk av angreretten må du dekke kostnaden ved å sende varen i retur. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet som fulgte med på førstegangsbestillingen.

De påfølgende varer i abonnementsavtalen er identisk med den første varen. Det er således ikke angre- og returrett på de varer du mottar etter den første pakken. Om du ikke ønsker flere forsendelser må du avbestille innen angitt frist på siste faktura (se dato for endringsfrist på forsiden av fakturaen). Er frist for endring overskredet, betyr det at neste pakke i ditt abonnement allerede er sendt fra oss, og endringen vil da tre i kraft ved neste forsendelse. Forsendelser som returneres til Norvital via postoppkrav vil ikke bli hentet.

Reklamasjon
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte Kundeservice.

 

Les om vår behandling av personopplysninger her.

Kundeservice
Du når kundeservice på telefon 98 70 14 02 hverdager kl. 08.30-16.30. Du kan også benytte deg av vårt kontaktskjema eller sende en e-post til kundeservice@maxulin.no. Vår kundeservice har lang erfaring med våre produkter og kan derfor lett svare deg på dine spørsmål. Kundeservice kan også hjelpe deg med å skreddersy en forsendelse som passer for nettopp deg.
For informasjon om våre klage- og erstatningsordninger i forbindelse med reklamasjon og/eller angre- og returrett kontakt Kundeservice.

Lovvalg og verneting
Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Forbehold og ansvarsbegrensninger
Norvital tar forbehold om driftsstans eller uriktige priser, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje. Norvital tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer samt leveringsproblemer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.

Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Avtalen mellom partene innebærer i så fall at du aksepterer oppdaterte avtalevilkår. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkår sammen med første ordinære forsendelse.

Tilleggsvilkår for e-handel
Dersom varen(e) er bestilt gjennom internett gjelder følgende tilleggsvilkår utover øvrige avtalevilkår.

Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Norvital.

Klager 

Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, eller gå inn på forbrukerradet.no og bruk deres elektroniske klageskjema. Du kan også bruke EU-kommisjon- ens online klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge. Du finner klageportalen på https://webgate.ec.europa.eu/odr.

Vi er opptatt av våre brukeres personvern og sørger for at all behandling av personopplysninger skjer i henhold til gjeldende lovgivning. Vi gjør følgende for å håndtere dine personopplysninger på en sikker måte:

Personopplysninger som samles inn om deg, og måten den brukes på og lagres

Norvital AS er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene du har avgitt til oss. Når du registrerer deg som kunde ber vi deg oppgi informasjon om fullt navn, adresse, e-post og telefonnummer. Vi trenger denne informasjonen for å kunne administrere ditt kundeforhold, sende deg dine bestillinger samt ha mulighet til å kontakte deg i forbindelse med ditt kundeforhold, hvis det skulle være behov for det. Informasjonen du oppgir vil bli oppbevart så lenge du har et aktivt kundeforhold hos oss. Norvital AS er forpliktet til å oppbevare deler av informasjonen også etter at ditt kundeforhold er opphørt. Vi er for eksempel pålagt å oppbevare enkelte kategorier av informasjon i forbindelse med regnskapsføring og disse opplysningene oppbevares i henhold til gjeldende regler om bokføring mv.

Når du gir oss dine personopplysninger ved bestilling, benyttes disse personopplysningene for å håndtere din spesifikke forespørsel. Vi vil også bruke informasjonen til å kommunisere med deg og for å tilpasse tjenesten vår. Vi kan kontakte deg via telefon, elektronisk kommunikasjon og brev med mindre du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Etter endt kundeforhold vil vi fortsette å oppbevare navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og kjøpshistorikk for å kontakte deg ved telefon, elektronisk kommunikasjon eller adressert post med tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg, med mindre du har reservert deg for dette i Reservasjonsregisteret eller du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Vi vil for øvrig kunne foreta en personlig tilpasning av slike henvendelser på det grunnlag at det ivaretar Norvital AS’ berettigede interesse i å benytte markedsføring som oppleves relevant av mottakerne.

Norvital AS har i henhold til regnskapsloven og bokføringsloven plikt til å oppbevare visse opplysninger, herunder dine betalingstransaksjoner for tidligere ordrebestillinger, i fem år etter regnskapsårets slutt. Når du gjør en ny ordrebestilling aksepterer du at Norvital AS kan benytte visse bokføringspliktige opplysninger om din betalingshistorikk for å kontrollere at du ikke har utestående forfalte fakturaer fra tidligere ordrebestillinger, innen vi godkjenner din nye ordrebestilling.

Dine personopplysninger kan videre brukes til følgende formål: regnskap, fakturering og revisjon, betalingsverifiseringer, administrative og juridiske formål, statistikk og markedsføringsanalyse med sikte på å forbedre våre tjenester, nettstedet og brukeropplevelsen, utvikling og vedlikehold av våre systemer, samt kundeanalyser og -undersøkelser.

Hvis du er under 18 må du ha samtykke fra foreldre eller foresatte før du gir oss dine personopplysninger.

 Hvor henter vi opplysninger fra

 Personopplysningene som behandles av Norvital AS innhentes fra deg ved registrering som nevnt under punkt 1.

Videre innhentes kjønn og fødselsdato for produktutvikling og for å tilpasse vår markedsføring, samt adresse og telefonnummer i de tilfeller du ikke har oppgitt dette selv. Vi henter nevnte opplysninger fra våre samarbeidspartnere Bisnode AS og Link Mobility AS.

 Personopplysninger til tredjepart

Vi kan bruke underleverandører for å håndtere de personopplysninger som samles inn. Disse underleverandørene kan være lokalisert i Norge eller i utlandet. Når vi benytter slike underleverandører forsikrer vi om at hensiktsmessige kontraktsmessige sikringstiltak er implementert i henhold til gjeldende personvernregler.

Vi kan også dele dine personopplysninger med selskaper i vårt konsern eller med andre selskaper som samarbeider med oss for formål som nevnt i punkt 1, både i og utenfor EU/EØS. Norvital AS er ansvarlig for å sikre at overføringen av dine personopplysninger skjer i henhold til gjeldende regelverk gjennom konserninterne regler.

Vi kan gi fra oss din personlige informasjon til andre der vi er pålagt eller tillatt å gjøre det ved lov, eller hvis du sender oss noe materiale som er ulovlig.

Direktemarkedsføring ved elektronisk kommunikasjon.

Så lenge du er kunde hos Norvital AS vil vi bruke informasjonen din til å sende deg tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg. Du kan melde deg av ved å følge instruksjonene som vi vil gi deg ved hver kommunikasjon.

 Sikkerhet

 Alle personopplysninger blir lagret i et sikkert miljø. Vårt nettsted benytter Secure Sockets Layer (SSL) krypteringsteknologi. Dette er en av de mest avanserte sikkerhetsteknologier som for tiden er tilgjengelig for nettransaksjoner. Den krypterer all din personlige informasjon slik at det ikke kan leses som informasjon over Internett.

Retting og sletting

Dersom det er behandlet personopplysninger som er uriktige, ufullstendige eller som det ikke er adgang til å behandle, vil Norvital AS av eget tiltak eller på begjæring fra deg rette eller slette de mangelfulle opplysningene.

Dine personopplysninger vil bli slettet/anonymisert når det ikke lenger er saklig behov for å oppbevare dem i Norvital AS, med mindre annet regelverk pålegger videre oppbevaring. Norvital AS gjennomfører en vurdering av behov for fortsatt lagring etter avslutning av kundeforhold. Alle personopplysninger som ikke lenger er nødvendige for å gjennomføre formålet med lagringen vil bli slettet/anonymisert. Fortsatt oppbevaring av personopplysninger etter dette vil enten være begrunnet i lovhjemmel eller samtykke fra deg.

 Andre spørsmål

Norvital AS ved daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor. Personopplysningsloven gir deg rett til å stille oss spørsmål om hva slags informasjon vi har lagret om deg, kilden til denne informasjonen, og hvordan denne informasjonen har blitt benyttet. Du har rett til å få en kopi av informasjonen vi har lagret om deg og be om at opplysningene vi har skal slettes, rettes eller at behandlingen skal begrenses. I tillegg har du rett til å be om å få dine data overført til en annen juridisk enhet (data portabilitet). Enhver slik anmodning må være skriftlig og rettes til adressen nedenfor. Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din, endre kommunikasjonspreferanser, eller hvis du ikke ønsker å motta markedsføring fra oss i fremtiden, vennligst rett en skriftlig anmodning til:

 

Norvital AS

Postboks 234 Manglerud

0612 OSLO

eller til kundeservice@norvital.no

 

Eventuelle klager på Norvital AS’ behandling av personopplysninger kan rettes til Datatilsynet, Postboks 8177 Dep., 0034 Oslo. Datatilsynets epostadresse er: postkasse@datatilsynet.no.

Oppdateringer

Vi kan endre denne personvernerklæringen fra tid til annen. Dette vil bli gjort for å møte endringer i rammevilkår, kommersielle behov, eller for å tilfredsstille behovene til våre kunder, markedsføringspartnere og tjenesteleverandører. Oppdaterte versjoner vil bli publisert på vår nettside og datoen for endringen vil vises, slik at du er klar over når siste oppdatering fant sted.

Personvernerklæringen ble sist oppdatert 07.03.2018.

/www.networkadvertising.org/managing/opt_out.asp

×