10 tips for vintertreningen

Gruer du deg til å trene i vinter? Når det er minusgrader ute og du ligger under dyna, kan det være veldig vanskelig å komme seg ut og trene. Følg disse tipsene for å holde motivasjonen oppe og nå dine mål i vinter.

1. Kle deg smart – invester i lette og varme lag for å holde deg varm og tørr når du trener.

2. Sett av god tid til oppvarming – Oppvarming før hovedtreningen din er alltid viktig, men spesielt når temperaturen er lav.

3. Finn en treningskompis – Når ingen venter på deg, er det mye mer fristende å gjemme seg under dyna enn å stå opp og komme i gang.

4. Variasjon -Repetisjon av samme treningsprogram blir kjedelig. Prøv ulike aktiviteter, det kan også være moro å prøve noe nytt.

5. Kom deg ut i dagslys – Prøv å få til en eller flere treningsøkter midt på dagen en eller to ganger i uken.

6. Tren hjemme – Du trenger ikke mye plass. Se gjerne på vår artikkel ’10 gode øvelser du kan gjøre hjemme, helt uten apparater’ https://www.maxulin.no/10-gode-ovelser-du-kan-gjore-hjemme-helt-uten-apparater/ for tips.

7. Prioritere treningen din – Det er bra å være fleksibel, men når det gjelder planlegging og gjennomføring av en treningsplan, er det best å sette av bestemte dager og tider og holde fast ved det. Dette etablerer en god rutine.

8. Sett pris på været – Tro det eller ei det har sine fordeler å trene i kulden.  Ikke bare er det bra for kroppen din å komme seg ut i frisk luft, men det kan også bidra til å bli kvitt stress.

9. Spis sunt – Høres det for enkelt ut? Når du er kald og trøtt, kan en usunn snack eller ferdigmat være fristende. Kjøp inn masse grønnsaker og proteinbasert mat, slik at du er mindre tilbøyelig til å velge junk food. Planlegg menyen for uken på forhånd om mulig.

10. Sett mål – dette gir fokus og bidrar til å holde deg motivert.

 

Lykke til med treningen i vinter!

 

Maxulin® inneholder:

Fenugreek:

  • forbedrer utviklingen av muskelmasse
  • opprettholder forbrenningen (glukosemetabolismen)

Sink bidrar til å:

  • opprettholde normale testosteronverdier
  • opprettholde normal fruktbarhet og reproduksjon

Vitamin B6 bidrar til å:

  • redusere tretthet og utmattelse

Magnesium bidrar til:

  • normal muskelfunksjon
  • normal energiomsetning (forbrenning)
Bestill Maxulin -50%
×